Sponsoring voor korte film over dementie!
Kunst en Cultuur
jongeren Mannen Scholieren Senioren Studenten Vrouwen
25-49
Geld
250-500
11-50
Eenmalig
Nieuw
1000-5000
Nationaal
facebook instagram Internet Social media youtube
Utrecht
Ja
Nee
Nee

Wij zijn een klein team filmmakers die graag een korte film willen maken over dementie, om het begrip voor deze ziekte te vergroten. Wij zijn hiervoor bezig met een CineCrowd actie voor particuliere donateurs, maar kunnen grotere sponsors goed gebruiken.
Heimwee naar Gisteren is een korte film waarin dementie vanuit de eerste persoon wordt gevisualiseerd. De film laat niet alleen zien hoe het hoofdpersonage, Jos verandert, maar ook hoe de relatie met de mensen om hem heen, die steeds meer te maken krijgen met de gevolgen van zijn dementie, noodgedwongen verandert.
De reden dat wij deze film willen maken is omdat wij zelf ervaring hebben met het verliezen van een dierbare aan dementie. Het is moeilijk in te beelden wat iemand met dementie meemaakt en dat zorgt ervoor dat begrip en geduld heel lastig zijn. In onze film willen wij de kijker in de schoenen zetten van een dementerend persoon. Daardoor ervaar je hoe het is om te lijden aan geheugen- en identiteitsverlies. Je ziet de verandering die jaren kan duren in de film in rap tempo voorbijgaan. We denken dat deze film daardoor niet alleen bijdraagt aan ons eigen verwerkingsproces, maar ook steun kan bieden aan mensen met een dementerende in hun omgeving.
In ruil voor sponsoring kunnen wij dan (afhankelijk van het bedrag) exposure geven via een post op instagram, een plek in de credits of een titelscherm voorafgaand aan de film met een logo. De film zal uiteindelijk via zoveel mogelijk kanalen (zowel on- als offline) verspreid worden.